22 Kasım 2011 Salı

Bölüm 1: Uzun zamandır yoktum ama neden yoktum....




İlk bahardan beri ikamet ettiğim annemin evinden artık taşınma zamanı gelmişti. Ne kadar annemde olsa ev ev üstünde olmuyor kesinlikle.Sanırım Eylül gibiydi taşınacağım evin durumunu gördüğümde yaşadığım şoku size, kimseye hatta kendime bile anlatamam. Ama genede denemek istiyorum.
Kapının önüne ilk geldiğimde giriş kapısına dokunmak istemesem de mecburiyetten dokunmam ile kapının tokmağı elimde kaldı. Gülmelimiydim yoksa kapıyı açtığımda göreceklerim için şimdiden ağlamaya başlamalımıyım diye bir an düşündüm. Ama bunu yapmak zorundaydım.Derin bir nefes alıp kapıyı açmam ile yüzüme vuran ağır yağ kokusu içimi kaldırdı. Onun etkisini atlatamamıştım ki aman allahım oda ne ev civciv sarısı üzerine boyanmış bir leylak rengi gözlerime inanamadım.Adam boyayı kendi yapmış. Ooo yerler bile boya olmuş.Doğalgaz boruları evin her yerini dolaşmış odadan açık balkona çıkmış sonra diğer odadan geri girmiş. Mutfak dolapları kaparmış.Tezgahın kenarından akan yağlar ufacık bir tepe yapmış ve dolap boyunca yerde yürüşüm gitmiş.Mutfak seramikleri yavru ağzı renginden koyu kahveye dönmüş,hemde enteresan bir püskürtme tekniği pek sanatsal gözükmüyordu. Kolidordan diğer odalara doğru ilerlemeye başladım. Sağdaki ilk odanın kapısı menteşelerinden çıkmış üstü boya kalemleri ile çizilip bir sürü çıkartma yapıştırılmıştı. Hafifçe içeri kafamı uzattığımda aynı sanatsal çalışmanın odanın duvarlarına da uygulandığını gördüm.Sanırım burada bir picasso var ama keşfedilmemesi daha faydalı diye düşündüm. Geri kalan odaları görmek istemiyordum ama mecburdum.Ayaklarım yerden kalkmıyordu,kalksa da vırç vırç sesler geliyordu.Mutfaktaki seslerin aynısıydı. Lakin orası mutfaktı ve yerler yağ idi ama burası kolidor nasıl olabilir ki diye düşündüm ama bulamadım. Diğer iki odada picasso yada van gogh nun eserlerine yer verilmişti. En son banyoya bakmak kalmıştı. Oraya bakabilicek gücü kendimde bir türlü bulamıyordum. son bir hamle ile kafamı içeri uzattım. Patlamış banyo fayansları,içine ne varsa atılmış bir klozet,pislikten kireçten yol yol olmuş bir küvet,matlaşmış bir ayna,kabarmış banyo dolapları ..... Bir evin bu hale gelebileceğine inanamadım. Burada yaşayanlar iki çocuklu okumuş insanlar sözde. Ama en inanılmazı evi kullananın sözleri oldu anahtar tesliminde. Ev gayet temiz bir boya yaptırıp oturabilirsiniz dedi. ŞOK ŞOK ŞOK... Hiç unutmam annemle birbirimize baktık. Ve beni bırakma anne dediğimi hatırlıyorum. Çünkü orada o şekilde yaşamak intihar etmekle eş değer. Ne ben  nede oğlum buna dayanamaz 2 güne hastalıktan ölürdük. İşte o gün başladık tadilata 6 Eylüldü....

7 yorum:

Senem dedi ki...

Anlamdım satınmı aldınız kiraladınızmı üçüncüsü bunların hepsi görmedenmi yapıldı. Son olarak allah yardımcınız olsun .

fistik ve pati dedi ki...

Canım içinde kiracı vardı. Bizde ancak anahtar tesliminde gördük. Ve görür görmez şok olduk. Ama merak etme Allah yardım etti tadilat 2 ayda bitti. Onunda hikayesi gelecek son halleriyle birlikte :))

yıldız dedi ki...

bak şimdi beni korkuttun bizimde kiracımız var ve 2,5 senedir hiç gitmedik evin durumu acep nasıl:( yani bunun okumakla yazmakla alakası yok canımcım bunun insan olmakla alakası var bir insan nasıl bir insandırki evi bu hale getiriyor ve çıkıp gidiyor. bizde kiracı olurduk inanırmısın taşındığımızda camları silerdi annem süpür siler öyle çıkardık . son halini görmek istiyorum:)

Blogdayaparımkariyerde dedi ki...

ahh ahhh valla eve harabe desek az kalırdı o derece fenaydı bizzat şahit oldum=) hatta harabe görüntüsünden esinlenerek fotoroman bile yaptık=)

fistik ve pati dedi ki...

Vallahi harabe gibiydi.Bende kiracı oldum.Nasıl bulduysam öyle bıraktım evi hatta temizlik bile yaptırdım çıkarken.Aslında kiracı almadan son çıktığı evi görmek eski ev sahibinden referans almak lazım.Ondan sonra evi vericen yoksa durum aynen böyle oluyor..

Nilgün Komar dedi ki...

o sarı ve garip mor duvarları unutmak istiyorum.. mor sevgimi bitireceklerdi neredeyse...

fistik ve pati dedi ki...

Eeee biliyorsun ki o mor artık yok.Sen gördün ama görmeyenler için en kısa zamanda yeni halini de yayınlayacağım...