2 Aralık 2011 Cuma

Bölüm 2 : Yoktum çünkü tadilat başlamıştı...



 Evet evin o şok edici halini görünce açıkçası koyu renkler görmek istemedim. Arkadaki 3 odaya açık renk laminant parke yapmaya duvarları da  filli boya lületaşı rengini bir ton daha beyaz ile açtırarak olabildiğin açık bir renge boyattım.
Aslında her yeri bembeyaz istiyordum ama sonrada hastane evi gibi olmasın birde çok beyaz olursa insanın gözü kamaşır diye kırık beyaz ve ekruya dönmek zorunda kaldım.Sadece mutfağımda her yeri bembeyaz yaptım.Tezgah arası mozaiklerden de belli olduğu gibi beyaz mat mozaikler ve aralarında cam mozaikler ile hafif ışıltı olsun istedim.Evin beni en çok yoran kısmı banyo oldu.Banyoyu vitranın ekonomik serisinden seçtim.Sözde,alt taraf ve yer koyu gri olacaktı,üst taraf beyaz aradan da bordür geçecekti. Ama durum beklendiği gibi olmadı.Zaten biz seramikleri seçemediğimiz için seramikçi işe geç başlamıştı.Tam döşerken beyazlar defolu çıkınca, işte aksilik bende tüm banyoyu gri yaptırmaya karar verdim. Çünkü yarısı döşenmişti.Yeni seri beyazların gelmesi zaman alacaktı falan filan... derken dedim olsun hepsi gri bari 2 sıra bordür koyalım. İşte aksilik olmayınca olmuyor.Olunca da hep peşpeşe oluyor.Mesela beni en çok etkileyen olay.Balkona döşenecek açık krem rengi seramiklerin yerine seramikçinin banyonun koyu gri  yer seramiklerini balkona döşemesiydi.Günlerce adama önce balkonları döşe ki bir daha balkona çıkılmasın parkeciler de odaları döşesin dedik dedik.Sonra seramikçi abla döşedim arka balkona bak demesiyle ŞOK ŞOK en koyu gri seramikler balkonda... benim başımdan aşağı kaynar sular dökülmüş,bir anda ter içinde kalmışım.Tepki "ne yaptın sen Ekrem usta onlar banyonun yer seramikleri idi...." gülermisin? ağlarmısın? tabii iki balkonu da komple söktürdüm. Olması gereken yer seramiklerini döşettirdim, tekrar ama ne oldu?? 2 gün böle gitti. Yani ustalarla uğraşması zor. Her işin her olayın bir sırası var. Biri olmadan diğerini yapamıyorsun. Ayrıca hepsininde kendine göre kaprisleri var.Aaa deseler para... Daha ne anılarım oldu.Bütün ustaları saygı ile anıyorum tabii buradan :)) Aklıma geldikçe yazarım artık. Salona gelince yerde duran eski parkeleri sağlıklı olduğu için çıkarttırmak yerine sistre cila yaptırmaya karar verdik annemle.Biraz da mecbur kaldık.Çünkü yerde kot farkı oluşucaktı onuda istemedik açıkçası.Yavaş yavaş ev şekillenmeye başlamıştı.Ama daha çok iş vardı. Vitrifiyeler, avizeler, kapılar, elektrik prizleri,doğalgazı-suyu-elektriği açtırması,taşınması falanı filanı bu halinden sonra bile gözümde büyümeye devam ediyordu ki...Şimdi düşündüğümde hala eksikler var.Ama artık gözümde büyümüyor. :))

4 yorum:

Blogdayaparımkariyerde dedi ki...

Duran usta'ya da saygılar:)

NİRVANA dedi ki...

canım kolay gelsin valla hiç kolay değil...görücekmiyiz evini:))

fistik ve pati dedi ki...

Tabii ki canim en kisa zamanda insallah.gerci en onemli yapilicaklar bitti.ama hala eksikleri var.onlarida zamana yaydim...

Senem dedi ki...

Çok güzel olmuş güle güle oturun. Canım blogumda çekiliş yapıyorum katılırsan çok mutlu olurum.