21 Mart 2012 Çarşamba

Fistik ve pati Lezzet Dergisi ile Mutfakta (1)

Biliyorsunuz yeni eve taşındım, yerleştim ve 5 aydır da yaşıyorum. Sağ olsun herkes yeni eve gelirken bir şeyler hediye aldılar. Bunlardan bir taneside midi fırın oldu. Bugüne kadar hiç fırını olmayan biri için fırında bir şeyler yapmak çok zor tabii ki ama bir yerdende başlamak lazım değilmi?
Daha önce böreği teflon tavada yapan keki 7 dakikada mikrodalgada halleden biriydim.Fırın geleli 2 ay oldu ama ben ancak denemelere başladım.Koca fırına mutfakta yer bulmak zor oldu.En sonunda mutfak masasının üstünde yer buldu kendine ama o kocaman masanın da yarısını kapladı.Açtıktan sonrada bir daha kaldırmak istemedim.Önce fırını yaktım yarım saat kokusu,tozu,osu,busu gitsin diye öyle yapılıyormuş.Ertesi günde en kolay kek diye kek yapımına başladım.Allahım bir kek insana bu kadar mı sorun açar.Önce sade basit ve kolay bir kek tarifi bulmak için yırtındım.Ama buldum biraz yemek kitabından birazda kakao paketinin arkasından.Daha sonra malzemeleri toparlamak için.Eksikler olunca koş markete tüm eksikleri tamamladım.Tek düze tarif uygulamak hiç bana göre değil bulduğum iki tarifi biraz harmanladım. Sonra tek tek malzemeleri koydum.Mikserle çırparken her yeri çırptığım karışımdan yaptım.Hadii bir sürü iş çıktı.Neyse çokta sade olmasın dedim.Karışımın bir kısmını kalıba döktüm,diğer kısmına kakao koydum.Sonra gene çırparken bu sefer beyaz mutfağı hafif bir kahverengi toz bulutu kapladı.Zaten battı dedim devam. Tarife göre 170 derecede 40 dakika pişmesi gerekiyordu.Benim için ok uzun bir zaman mikrodalgada 7 dakika olan şey,fırında 33 dakika fazla.Neyse oğlumla yaktık fırını koyduk keki beklemeye başladık.Fırının zili çaldı zaman dolmuştu.Çıkardık bakmak için aaaa oda ne?? Kekin dışı süper içi pişmemiş.Hadi bir daha fırına bu sefer sadece alttan yaktık bir 10 dakikada öyle pişti derken keki çıkardık fırından. Ve kek bildiğin kek gibi olmuş.Ama önemli olan tadının nasıl olduğu tabiki.Ben şahsen sıcak kek severim,oğlum içinse hiç fark etmez o sıcak soğuk sever.Bir dilim kestik ve tadına baktık.Gayet başarılı...Biz oğlumla bu işi becerdik.Sonrada herkese tattırdık. Sonuç herkes sağlam,midesini bozup zehirlenen olmadı.. :)) 

6 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

sen süpersin balım!! ellerine sağlık diyorum başka bir şey demiyorum.. bu kek'ten yemek kısmet olmadı ama bir sonraki browni süperdi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

blogdayaparımkariyerde dedi ki...

ben ikisini de yiyemedim böhühühüüü:( haftasonu gelelim de bi pasta börek çörek partisi yapalım baari;)

yıldız dedi ki...

7dk. kek tarifini bekliyorum canım;)
bu arada oğluşun kekmi yiyo:)
ondan bu kadar tatlı

valla kekin başında bir resmi olsaydı

fistik ve pati dedi ki...

Balım senin kadar olmasada yapmaya çalışıyorum birşeyler işte. Biliyorsun fırınsızda ben yapardım böle şeyler ama fırınla daha bi acayip oluyormuş sadece uzun sürüyor :)

Duyguş yapalım valla bir gün..Herkes patilerini alsın gelsin bakalım :))

Yıldızcım mikrodalgada hazırlaması pişmesi toplam 10 dakika sürüyor.Ben tarifi sana mail atim.Oğluşuma gelincede valla börek,kek,kurabiye,sütlaç,muhallebi,dondurma... varzgeçemedikleri arasında :)

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

fistik ve pati dedi ki...

Yemek blogu olan birinden nefis gözüküyor cümlesini duymak beni çok mutlu etti.Teşekkürler Hayat Cafe :)