13 Nisan 2012 Cuma

Fıstık ve Pati Lezzet Dergisi ile Mutfakta (3)

Bu sefer sevgili arkadaşımız Burcu için girdik oğlumla mutfağa... Süpriz doğum gününe bizimde bir katkımız olsun istedik. Yeni fırına özel ben ısrarla kurabiye yapmak istedim. Bu işlerde yeni olmama rağmen sanki her zaman yaptığım şeymiş gibi ısrarla kurabiye yapacağım dedim. Eeee zor olanı başarınca kolay zaten yaparım diye düşündüm. Her şey iyi güzel hoştuda... Ne kurabiyesi yapıcaktım o kısım belli değildi. Eve gelir gelmez, her ay aldığım,okuduğum ama hiç bir tarifini denemediğim lezzet dergilerine saldırdım. Ve kendime tatlı,sevgi dolu ve kolay bir tarif seçtim. Zaten ben kolidorda yere oturmuş tarif seçerken Pati beyde yanımdaydı.Oğlum bundan yapalımmı dediğimde derginin o sayfasına patiğini çoktan atmıştı bile. Karar verildiğine göre sıra malzemelerin olup olmadığına bakmaya gelmişti. Malzemelerin çoğu vardı, fakat tek olmayan malzeme fındıkdı.Eeee bazen tariflerde değişiklik yapmak gerekiyor tabii ki.
Aynen yukarda yazdığı gibi malzemeleri karıştırmaya başladım. Herşey iyi gitti. Taakii hamurun dinlenmesi gereken süreye gelene kadar. Hamuru yaptık.Attık dolaba 1 saat dinlenmesi gerekiyor. Bende kendime çay demlemiştim. Hamur dinlenip kıvamını alana kadar ben oğlumla koltukta mayıştım. Sonra kalkıpta onu açıpta şekilleri yapmak bir gözümde büyüdü bir büyüdü ki sormayın gitsin. Sonuçta şekil açısından bakınca dergidekine benzedi.Tabii önemli olan benim için lezzetiydi ki onuda ancak pişince görücektik. İşte pişme zamanı koyduk fırına.....

Allah'tan pişme süresi 10 dakikaydı fakat 10 dakika sonra bana pek pişmemiş gibi geldi için 2 dakika daha fırında bıraktım . Şekil olarak fena değildi fakat resimdeki gibi de değildi. Sebebi ise gecenin 1:00 olması sanırım. Üstündeki badem toplarını elimle koydum daha fazla uğraşamadım.Ayrıcada çok uykumuz geldi. Pati bey bekledi bekledi gelmeyince mırıldana mırıldana gitti yatağına yattı. Daha bugüne kadar hiç söylenmiyen bir erkek duymadım ben kedide olsa erkek işte...

O söylenen söylene yattı bende onu oğlum mama diye çağırdım ki mama kelimesine hiç dayanamaz koştura koştura geldi. Eeee ben kendim yaptım diye lezzetini çok beğendim ama birine daha tattırıp fikrini almam gerekiyordu. Ben oğlumun damak zevkine güvenirim zararlı ve kötü olan hiç bir şeyi yemez. Sonuçda geldi kokladı,kokladı,kokladı......

Yaladı,yaladı....Ve yedi... demek ki gerçekden güzel olmuştu.... Alnımızın akı ile çıktık bu işin içindende ... Patilerimize sağlık.... :) 

NOT : Kurabiyeler Burcu'ya ithafen olsada.. Bu yazı Yıldız için :)

6 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

ooo senin bu yamak varken sırtın yere gelmez balım!

ayrıca uzun zamandır yediğim en güzel kurabiyelerden biri idi o yüzden çok çok çok çok çok ellerine sağlık

fistik ve pati dedi ki...

Ballı kaymağım beğenmene çok sevindim. Ama sizin gibi usta kıvamına gelebilmek için daha 10 fırın ekmek yemem lazım :)

Ayrıca yamaktan çok gurme diyebiliriz Pati Bey için. Ama sen iste o teyzesi için yamak bile olur :)

redrumblefish dedi ki...

Tarifi de olsaydı keske, cok lezzetli görünüyorlar, şekil biraz farklı sma olsun zaten herzaman kitaptakilere benzemiyor benim yaptıklarım da:)

fistik ve pati dedi ki...

redrumblefısh tarihi yazmak yerine derginin o sayfasının resmini koydum orada ayrıntılı yazıyor.Ben sadece fındık yerine badem kullandım.Oda acıbadem havası verdi.Ve beğenmene çok sevindim.Çok teşekkürler :)

redrumblefish dedi ki...

Evet doğru yazıyormuş :) ben direkt olarak resme gözüm gittiği için, bı de ben tabi telefondan okuyorum genelde bloglari, tarif yazısını görmemişsem afedersin

yıldız dedi ki...

şu koklayışdaki gurme havalarına bakarmısınız yerim ben senin minik burnunu
tşk.ler fıstıkçım oğluşunla birlikte süper bir ekipsiniz;)