2 Nisan 2012 Pazartesi

Fıstık ve pati Lezzet Dergisi ile Mutfakda (2) ;

patik ile mutfaktaki maceralarımız devam ediyor.. fırını kullanma denemelerimin bir ürünüde bu kurabiyeler.. iki renkli ve istenirse iki katlı... iki kat olduğunda glazür ile katları birbirine yapıştırıyoruz.. malzemelerde her zaman evde bulunabilecek türden.. yapımı da kolay yalnızca hamur kıvamını aldığında yarım saat dinlendirme süresi var o kadar..

Malzemeler:
220 g (2 su bardağı un)
[ben 1 su bardağı yerine badem unu koydum]
1 tatlı kaşığı Dr. Oetker Hamur Kabartma Tozu
70 g (1 çay bardağı) Dr. Oetker Pudra Şekeri
150 g yumuşak margarin
1 tutam tuz
2 damla Dr. Oetker Acıbadem Aroması
1-2 tatlı kaşığı Dr. Oetker Kakao
1 yemek kaşığı süt

Dolgu:
1 poşet Dr. Oetker Bitter Glazür
 
Hazırlanışı:
Un ile hamur kabartma tozunu karıştırıp eleyin. Üzerine pudra şekeri, margarin,
tuz ve acı badem aromasını ilave edip iyice yoğurun. Hamuru iki eşit parçaya bölün.
Bir parçasına kakao ve süt ekleyip yoğurun. İki hamuru ayrı ayrı streç filme sarıp
buzdolabında 30 dakika bekletin.

Süre sonunda hamurları hafif unlanmış tezgahta merdane ile
2 mm kalınlığında ayrı ayrı açın. Açtığınız hamurları 5 cm çapındaki kalıpla kesin,
yağlanmış veya pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine sıralayın ve pişirin.
 
Elektrikli fırın ayarı:
Turbo pişirme: 160°C (önceden ısıtılmış)
Alt-üst pişirme: 170°C (önceden ısıtılmış)
Pişirme süresi: Yaklaşık 12-15 dakika

Fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
 
Glazür poşetini kaynatılmış ve 1-2 dakika
soğumaya bırakılmış suya koyup 5 dakika bekletin.
Sudan maşa ile çıkartın, kenarından kesin ve bir kaseye dökün.
Beyaz kurabiyelere glazür sürüp siyah kurabiyeleri yapıştırın.
Kurabiyelerin tamamını bu şekilde hazırlayıp kalan glazür ile üzerlerini süsleyin

6 yorum:

blogdayaparımkariyerde dedi ki...

ben bizzat denedim ımmmm nefis fevkinin fevkinde=)

Nilgün Komar dedi ki...

evet şekerim bende yedim bende bendee :)

yıldız dedi ki...

ben yine patiyi görmek istiyorum:) ne yapayım hastasıyım keratanın ona maşallah diyorum;)

Nilgün Komar dedi ki...

yıldız bir gün gel götüreyim seni kendisini görmeye :)

yıldız dedi ki...

hayranıyım diye gidelim:) benim eşşek herif bana bile kendini zor sevdirtiyorya nasıl kıskanıyorum :)))) anlatamam
şaka bir yana bir ömür mutlu olsunlar ;)

fistik ve pati dedi ki...

Yıldızcım mutfak serisinin 3. yazısı senin için :))