15 Mayıs 2012 Salı

En yumuşak kucak,en güzel koku hep annenindir.Bunu bütün çocuklar bilir...

         Anne olmak gerçek bir sanattır. Sonsuz bir sabırla eserini yaratır anneler bazen eser kötü olur bazen güzel.Ama o her şekilde emek verir eserine ruhunu katar,sevgisi ile yoğurur,özenle seyreder uzaktan zamanı gelince. Bazen ben ne yaptım diye üzülür bazende iyiki diye sevinir fakat hiç bir zaman bundan yakınmaz. Pişman dahi olsa,eserinden vazgeçmiş bile olsa.Yine sorsanız yine anne olmayı seçer. Çünkü gerçek bir sanatçıdır ve sanatından asla vazgeçmez. Bütün bebekler bilirler annelerinin kokusunu tıpkı bütün annelerin bebeklerinin kokusunu bildiği gibi. En rahat yer annenin yanıdır.

Annemizin kollarıdır.Dertlerimizi,kederimizi, sıkıntılarımızı unutuğumuz, herşeyin daha iyi olucağını hissettiğimiz,düştüğümüzde birinin bizi tututacığını anladığımız yer  o kanatların altında geçirdiğimiz zamandır. Onlara sarılıp kokularını içine çektiğimiz zaman iyi ki varlardır. Böyle zamanlarda daha çok anlarız varlıklarının içimizde nasıl bir mutluluğa sebep olduğunu. Bizi karşılıksız seven,koruyan,bizim için üzülen,sevinen,iyi olmamız için elinden geleni yapan tek kadındır aslında. İllaki doğurmakmı lazımdır anne olmak için. Bence doğurmak anne demek değildir aslında.  
Çünkü doğurmak anne demek olsaydı bügün sokaklara terk edilen hiç bir bebek, çocuk olmazdı. Demek ki anne olmak çok daha başka bir olgu ve tarifi zor bir duygu bu annelik.






                                                                    
.Bende bir kedi annesiyim mesela. Evet kedi ama ne fark ederki. İllaki insanların annesi olmaz.benim oğlum 11 Nisan 2009 günü doğdu.Küçücük,tüysüz,güzel bir fare gibiydi. Annesi yaklaşık 6 hafta baktı. Sonra onu bırakıp hayatına devam etmeye gitti. İlk gördüğüm andan beri bu benim oğlum diyordum ve 28 Mayıs 2009 da yeni evine geldi.O gün bana minicik patileri sarıldı,başını boynum ile omzumun arasına koyup orda güvenle uyudu. O kadar minik, o kadar savunmasızdıki bana ihtiyacı olduğunu düşündüm.Beni sevmesini beklemiyordum. Çünkü kediler hakkında duyduğum tek şey nankör olduklarıydı. Ben oğlumu karşılık beklemeden sevdim, ilgilendim, yıkadım, mamasını verdim, bazen sabahın 5 inde kalktım onunla oyun oynadım, aşıdan sonra nazlı bir bebek gibi koynumda uyuttum.O zaman anladım. İnsan yada hayvan herkesin bir anneye ihtiyacı var. ve ben onun gerçekten annesiyim. Bir tek bana nazlanıyor,bir tek benden mama istiyor,benim tuvalette onu beklememi istiyor,geceleri benimle uyumak,sabahları beni uyandırmak istiyor.  

Ve bütün bunların sonundada koynumda sarılıp uyumak istiyor. Annelik gerçekten zor bir sanat. İyi ki annelerimiz var ve biz şanslı olanlardanız. Bu yüzdende Teşekkürler  Çuku Teyzem hayatından vazgeçip benimle ilgilendiğin ve her zaman yanımda olduğun beni büyüttüğün için. Teşekkürler Annecim beni doğurduğun ve her zaman yanımda olduğun için, Ve Teşekkürler oğlum... benim oğlum olduğun için.      
                                           Bütün annelerin geçmiş anneler günü kutlu olsun. Sevgiler,Saygılar.....

8 yorum:

okuyan dedi ki...

Öyle güzel yazmışsın ki. Bu güzel cümlelerin üzerine diyecek bir şey bulamadım.
Yatışına, sarılışına, kafasını koyuşuna içim gitti, MAŞALLAH.
Rabbim uzun yıllar birlikte mutluluk içinde yaşamayı nasip etsin.
Sevgiler.

yıldız dedi ki...

şişkomu o , hemde tüyleri kesilmiş , birde sarılmış arsız sırnaşık:D yaa ben patiyi her gördüğümde oğluma kızıyorum olmazki. hayat boyu bu sevgi yumağının mutlu ve sağlıklı olmasını diliyorum. üstündeki tshirtü görmedim sanmayın:) tüyleri kesilirken ses çıkarmıyormu? bende eşime kestirelim diyorum benim oğlum böyle yakışıklı diyor. kaldıki benim tımbışımı kestirsek bir lokma kalır epi topu 4kg.:)=

Nilgün Komar dedi ki...

süper bir yayın olmuş.. anneliğe güzelliğe sevgiye muhtaç kimse kalmasın bence..!!!!

fistik ve pati dedi ki...

Okuyan; Güzel duaların ve güzel düşüncelerin için teşekkürler. Sevgiler..

Yıldızcım; Birazcık 7,5 kilo :) doktoru iri bir kedi ama obez olmaya başlıyo dikkatli olun dedi ama pati beyin pek umrunda değil. Tüylerinide 1,5 ay önce kestirdim malum bu dönemlerde çok dökülüyor başa çıkamıyorum,oda temizlenirken çok zorlanıyordu.En iyisi traş olmaktı.Götürdüm hafif uyutuyorlar sonra traş ediyorlar.Kesilince benimkide tam MR.Spak kedisi gibi oluyor ama sonra göz alışıyor. Üstündeki tişörte gelince o bir bebek zıbını ve onu giyince dahada uysal oluyor. Kesinlikle tavsiye ederim ;)

Balım beğenmene çok sevindim teşekkürler.Hepimiz anneyiz.Sonuçta kimimiz kendi çocuğumuzuni,kimimiz başkasının çocuğunun,bir kısım yeğenlerinin-kusenlerinin annesi,bazısı köpişinin annesi bazısıda benim gibi patişinin...

yıldız dedi ki...

bebek body si dimi annem almıştı giydirdim bir patisiyle basıp diyeriyle çıkartıyor gibi iki dk.da üstünden çıkartıyor. birde benim eşim sürekli benim oğlumu maymun etme giydirme birşey yok bilmemne :) çok kıymetli oğlu var çoook. çok tatlı ama herkese böyle sarılmaz ama dimi? benim tımbışım gelenlerden kaçıyorda çok yanlarınada çıkmıyor çıksa bile hiç yanlarına gitmez

fistik ve pati dedi ki...

Benimki çıkartmıyor alışık olduğu için sanırım.Tüylerini kestirince üşüyordur diye arada giydiriyorum birde çok yaramazlık yaptığı zaman giydiriyorum.O zaman sakinleşiyor. Yoksa öbür türlü sürekli oyun, koşalım ben onu kovalim.Eşler hep öyle diyor zaten Yıldızcım onlara göre erkek olan öle şey giymez :) Benimki her gelenin önünde bir bayılıyor.Çok gelirlerse onlarada bir sevgi seli,biraz öpücük,azıcık gıdık yapıyor.Ama asıl işi gücü benle eee anne olmak kolay değil.

blogdayaparımkariyerde dedi ki...

ayyy çok duygulandım ama ben:/ çok güzel yazmışsın aplaların en datlısı eve gider gitmez anneme okumak istiyorum bu yazını. pati senin oğlun,ben de senin kızın sayılırım akşam geliyim de bas beni de bağrına;)

Derya dedi ki...

Anneliği çok güzel anlatmışsınız bende bir anne olarak çok duyguulandım ellerinize sağlık bende bloğuma beklerim