1 Haziran 2012 Cuma

Fıstık ve Pati Lezzet Dergisi ile Mutfakta (4)

                                                                       Pazar günleri evde olmak beni nedense bir başka sıkıyor. Gene böyle bir pazar evden çıkmamışım. Orayı topla burayı topla derken akşamı etmişim.Akşam saat 8:00 yada 8:30 gibi bir çay keyfi yapasım gelmiş.Çayın suyunu koymuşum kaynarken ay keşke yanında da bir açma,poğaça olsun demiş, anında düşünüp bu saatte hangi pastanede taze açma,poğaça bulurum en iyisi kendim yapayım deyip o gün kararımı  vermiştim.

Tabii hamur işleri yapmaya,fırın kullanmaya yeni başlayan biri olarak kolay bir şey seçmek lazım yapmak için ama ben nedense gidip en zorunu seçtim ki, çünkü canım istedi. Yani o an yapmimde aklım damı kalsın,yoksa yemimde bir yerim mi şişsin. İkisi de olmasın diye hemen Lezzet Dergilerini karıştırmaya başladım. Herkesin başucu kitabı vardır ya benimde baş ucu kitaplarım bunlar.Ve istediğim açma tarifini buldum. Baktım malzemelerde var başladım karıştırıp. Tek farkı ben yaş maya yerine Dr.Oetker'in Instant Maya kullandım ki mayada garanti olsun diye.

 Sonuç bayağı iyi çıktı. Sadece açma yapmak bayağı zahmetliymiş ve birde çok yağlıymış onu öğrendim. Benim açmalarım pastaneden aldıklarımız gibi olmadı belki ama son derece sağlıklı ve lezzetliydi bence. Peki sonra ne yaptım dersiniz. Aldım açmalarımı koydum çayımı açtım Umutsuz ev kadınlarını bir seyrettim bir yedim....

4 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

oy fıstığım ellerine sağlıkkkkkk sen yaparsında olmazmı? diyorum sana ilk kez de yapsan tutturuyorsun elinin ayarı iyi senin!!!!!!!!

blogdayaparımkariyerde dedi ki...

duygu da bi güzel yemiş mi bu açmalardan:)

fistik ve pati dedi ki...

Çok merci şekerlerim... Gene yapimde yiyelim. Bu sefer daha tecrübeliyim :)

rabiasultanipek dedi ki...

afiyet olsun şekerim,çok güzel görünüyorlar.