3 Haziran 2012 Pazar

Döner Yemeden Yapamam Diyorsanız Dönerci Ali Usta

Sanırım 1 yada 2 hafta önceydi sağ olsun Senem düşünmüş,aklına bizde gelmişiz bana,Duygu'ya ve Nilgün'ne mail atmış.Bloggerlar olarak Dönerci Ali Usta'nın yerine gideceğiz gelmek istermisiniz diye.Bizde hiç tereddüt etmeden geliriz dedik.Böyle bir etkinliğe ilk defa katılacaktık. Hemde oğlum olmadan :( Muhtemelen onu götürseydim bize kalmazdı, o yüzden ona oğlum ben sana mama almaya gidiyorum diye kandırıp, 2 Haziran saat 13:30'daki buluşma için bindik arabaya düştük yollara,gülsuyu köprüsünden girip oradan yan yola geçmemiz gerekirken biz bir sonraki sapaktan gidip Maltepe Carrefour'un hemen yanından yan yola bağlandık 2.Soldan aşağı dönünce sanırım 50-100 metre solda 4 katlı son derece şık bir binanı önünde durduk. İlk defa burada böyle bir yer olduğunu fark ettim. İçerisi son derece sade, şık ve temiz. Kapıda şef garsonlar sizi karşılayıp oturacağınız yeri gösteriyorlar, buda insana kendini önemli, değerli hissettiriyor.  
Doğruyu söylemek gerekirse ben çok döner yiyen biri olmama rağmen yediğim yaprak döner bir enfesti bu kadar lezzetlisini hiç yememiştim. Porsiyon olarak da gayet büyük,yanındaki pilav tane tane,kızarmış patatesler annemin evde kızarttığı kadar lezzetli. Künefeye bayılırım.Fakat Mersin'de yediğim künefe gibisini İstanbul'da bulmak zor ama sanırım en yakını Ali   Usta yediğim. Bu arada kim bu Ali Usta derseniz? Ali Usta babasını küçük yaşta  kaybetmiş.Bu yüzdende orta okul tahsilini bitirdikten sonra çalışmak zorunda kalmış.1975 senesinde İstanbul'a göç etmişler. Bir süre amcasının yanında çalışmış fakat aklında her zaman kendi işini açmak varmış.Amcasından sonra bir dönem Erenköy'deki bir kebapçıda kebap ustası olarak çalışırken,orada gördüğü el arabasında köfte satan bir adamdan çok etkilenmiş ve oda yaptığı bu işi el arabası ile yapabileceğini düşünmüş. Kendine bir el arabası temin edip küçükte olsa kendi işinin başına geçmiş.Edindiğim bilgiye göre öğlene kadar bitermiş onun yaptığı döner. Ve işte o günden bu güne Ali Usta tırnakları ile kazıyarak buralara gelmiş. Gerçekten azmin,isteğin,hayallerin,girişimci ruhun ve sabırla çalışmanın  eseri "Tugay yolu Zuhal Cad. No:59 Cevizli/İstanbul ve Ümraniye Meydan AVM'de" adreslerinde hayat bulmuş. İyiki de gelmiş bizi bu güzel lezzetten mahrum etmemiş.
İşte bu lezzeti bize sunan Ali Usta .... Eeee hangisi dediğinizi duyar gibiyim.Tabii ki sağdaki beyaz gömlekli :) Aaaa bu arada unutmadan Ali Ustamız sosyal medya takipçileri içinde bir sürpriz yapmış her hafta 2 kişilik 2 çifte yemek kazandırıyor. Ben bir daha katıldım açıkçası aklım iskender de kaldı çünkü belli mi olur belki şans bir daha bana da güler :)  Not: Senem'cim bizi böyle bir lezzet ile tanıştırdığın için, Dönerci Ali Usta böyle bir tadı bizimle paylaştığın ve bizi restauranında ağırladığınız için ve bu buluşmada emeği geçen herkese çok teşekkür ederim....




Birde bu kadar güzel yemeğin sonunda bir sürpriz oldu ve Bulgurium'dan hediyeler verdiler. Gerçekten büyük bir sürpriz oldu bizim için baksanıza nasılda sevinmişiz çocuklar gibi önce torbalara sarıldık.Sonra içindekileri görünce dahada heyecanlandık. Neler çıkmadı ki içinden en sevdiğim her gün yesem,bıkmayacağım ve sıkılmayacağım "Kısır,Mercimek Köfte,Çiğ köfte,Mercimekli Bulgur Pilavı,Kurutulmuş Domatesli Bulgur Pilavı,Sebzeli Bulgur Pilavı,Bulgur Helvası,Bulgur Çorbası,Sabah için Bulgur Gevrek ve Lıght&Diabetic Çikolata"...
İşin özü; Sultanlar firması "Bulgurium'u" aslında biz çalışan hanımları,ev hanımlarını,pilav tutturamayanları, bekar erkekleri ve her gün ne yapacağım artık yemek yapmakdan sıkıldım bugünde pratik bir şeyler yapim diyen herkesi düşünmüş. Artık evde misafir ağırlamata bulgur pilavını tutturmakta çok kolay. Teşekkürler Sultanlar "Bulgurium"......








2 yorum:

Senem Cabuk dedi ki...

Canım bende beni kırmayıp davetimi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. Bu arada Ali beyle olan resminde 32 dişi göstermişim. Fakat duygu ile olan resmime bayıldım. Sanki ben duyguya değilde hediyelere sarılmışım gibi geldi. Çok güzel bir gündü gerçekten bende kendimi evimde hissettim. Benimde aklım yaprak dönerde kaldı ben iskender temiştim :)

fistik ve pati dedi ki...

Senemcim resimlerde çok güzel çıkmışsın bence.Duygu ile olan resminiz cidden harika.Sayende bizde güzel,bol sohbetli ve lezzetli bir gün geçirdik.Tekrar çok teşekkürler...