7 Eylül 2012 Cuma

Gurme Pati'den Lezzetler 2: "FISTIKLI MUHALLEBİ"

Bilmem bilirimisiniz? Koşuyolu; Ceviz Ağacı  diye bir mekan vardır. Pastane-Cafe-Restaurant diyebiliriz. Açıkçası mekanda hepsi var. Yemekleri enfes 3 peynirli bonfilesi,makarnaları,köy üsulü tavuğu,fajitası..... Tatlıları daha muhteşem rulo pastalar, fıstıklı-damla sakızlı muhallebisi,tiramisusu, profiterol ceviz ağacına özel pastaları....

Haftasonları brunch keyfi bambaşka... Kesinlikle bir gün sırf yemek yemeye, bir gün sırf tatlı yemeye gidilmeli. Aksi takdirde mide fesadı geçirmemek mümkün değil. Çünkü mekan öyle güzel dekore edilmiş ki... Her şey renkli,herşey leziz,herşey merak uyandırıcı.Hepsinin tadına bakmak geliyor insanın içinden. Benim gittiğimde yemekten zevk aldığım tatlısı fıstıklı muhallebisi... Hımmm olsa da yesek :)) Dün akşam oğlumun babası sürpriz yapıp bize fıstıklı muhallebi getirmiş,hemde ne iyi etmişte gelmiş.Çünkü ceviz ağacı tatlılarını cam kapaklı kasede gönderiyor.Bu özelliğini ayrıca çok seviyorum  Ceviz Ağacı nın. Tatlıyı yedikten sonra kaseyi saklama kabı olarak kullanabiliyorsunuz.
 Harika bir fikir.... Ayrıca sağlıklı ve çok şık,insana kendini özel hissettiriyor... Bunu düşünenlere tekrar çok teşekkür etmek istiyorum. Tabii tatlı geldi yenmeden olmaz.Pati bey daha hışırtıyı duyar duymaz mama diye soluğu yanımda aldı bile zor torbadan çıkardık,kutusunu açtık,kaşığımızı aldık.Salona doğru yürüyüp koltuğa oturmamla pati beyin koltuğun koluna çıkıp beklemesi bir oldu.Şu anda söyleyeceklerime belki pati sahipleri kızacaklar ama inanın dayanamadım.Pati Bey geldi başıma oturdu.

Oğlum bu tatlı sana zararlı desem de, o üzgün ifadesiyle bana bakması ve istiyorum diye söylenmesi bir oldu. Tabii her zaman ki gibi dayanamıyorum.Ve bir kaşık bir kaşık derken sanırım bayağı bir yedi. Gözlerini kapatıp nasıl bir zevkle yedi size anlatamam. Onu seyrettikçe benim ağzım sulandı,sıranın bana gelmesini dört gözle bekledim diyebilirim. Ah benim oğlum,canım oğlum... Her şeyi önce bir koklayacak,sonra bir dilinin ucu ile tadına bakacak,sonra beğenir yemeğe başlarsa anlıyorum ki o sağlıklı ve yenebilecek bir şey,ama koklayıp koklayıp kafasını çeviriyorsa anlıyorum ki o yenmeyecek zararlı birşey diyorum ve inanın bende yemiyorum  eve de sokmuyorum.


Bu arada resimler kötü,ben kötü,oda loş,saç baş dağılmış....Ama tatlı güzel,oğlum güzel gerisi hiçte önemli değil.Yapanların ellerine getirenin ayaklarına sağlık....




1 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

of bak şimdi canım çektiiiiiiiiiiiii
pati kaldımı acaba birazcık be yeaa!