28 Aralık 2012 Cuma

Denizden babam çıksa yemem diyenlere babasını bile yedirtecek mekan FOÇA BALIK

2012 senesinin son yemek tadım etkinliğini 22.12.2012 tarihinde Ataşehir Foça Balık Restaurant'ında gerçekleştirdik. Aslında lezzetiyle, manzarasıyla, sunumuyla, kalitesiyle ve deniz ürünlerinin lezzetine lezzet katan  Küçükyalı Foça Balık 2. şubesini Ataşehir'de açmış. Ataşehir Foça Balık'ın İşletme Müdürü Burçin Önay ve Sevgili Yemek Bloggerı arkadaşım Senem ile bir etkinlik düzenleyip bizleri de davet etmişler. Bu güzel davet için tekrar teşekkürler. 

Ataşehir Foça Balık Restaurant'ı nasıl bir yer mi? Konum olarak çok rahat bir yerde Ataşehir Dereboyu caddesinde güzel ve şık bir mekan. Öncelikle kapıda sizi güler yüzle bekleyen,kapınızı açıp,hoş geldiniz diyen ve aracınızı park eden vale görevlileri var. Aracınızı teslim ettikten sonra sizi mekana götüren merdivenleri çıktığınızda güzel,rengarenk vitraydan bir kapı sizi deniz derinlilerindeki güzelliklere,lezzetlere götürmek için açılıyor ve karşınızda deniz kızı diyeceğimi beklediniz ama restaurantın İşletme müdürü ve şef garsonumuz güler yüzleri ile karşılayıp sizemasanıza kadar eşlik ediyorlar. Bu kadar güzel bir karşılamadan sonra masanıza oturuyorsunuz. Duvarlarda camdan yapılmış denizin altı görünümü veren vitray süslemeler ile dolu onları görünce camdan dışarı baktığınızda denizi göremiyor olmanız sizi etkilemiyor. Ve güler yüzlü garsonunuz gelip ne yiyebileceğiniz konusunda bilgi alırken aynı zamanda tavsiyelerle sizi tatlı tatlı yönlediriyor ki gerçekten de pişman kalmayacağınız bir ziyafetin başlangıcı oluyor diyebilirim.(Çünkü her gidişimde ilgilenen garsona teşekkürlerle mekandan ayıldım.) Ve başlıyor sofra donatılmaya önden mezeler geliyor,arkadan ara sıcaklar,ana yemek ve tatlı...Hepsi bir o kadar lezzetli bir o kadar farklı.Benim gibi balık yemekten hoşlanmayan senede 1 veya 2  kere balık yiyen ve denizden babam çıksa yemem diyen biri için burası gerçekten her gün balık ve deniz ürünlerini yedirebilir.Bütün deniz ürünlerini o kadar güzel sunuyorlar ki yediklerinizin deniz mahsulü olduğuna inanmak zaman alabiliyor. İnanın her gün gitsem kesinlikle yemeye sıkılmam :).








Birazda neler yedik ondan bahsetmek gerekirse ki öncelikle hazırlanan sofrayı görüyorsunuz.... Bir aslan sütü eksikti. Onuda araç kullandığımızdan ve gündüz olduğundan içemedik :)









BALIK PASTIRMA

Pastırmayı duydum da balıklısını yemedim diyorsanız. Mutlaka denemelisiniz. Normal pastırmadan tek farkı söylediklerinde aaa balık mı demeniz olacaktır.

 
KORUK
Açık söylemek gerekirse ben koruğun tadına bakamadım,sanırım bana kalmadı için olsa gerek.Fakat lezzetli olduğundan eminim.
KURUTULMUŞ DOMATESLİ BAHARATLI BALIK
 Kurutulmuş Domatesli Baharatlı Balık ayrı lezzetli olmuş. Kurutulmuş domates çok yakışmış. Kesinlikle tavsiye ederim. Deneniceklerin başında gelsin...

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI
Kabak Çiçeği Dolması yemeye doyamadıklarınızdan olacağından eminim. Çok taze ve çok leziz

SOYA SOSLU USKUMRU
Soya sosu uskumruya çok yakışmış. Balık ne çok yumuşak ne çok diri kıvamı yerinde lezzeti  süper...
AHTAPOT SALATASI
Olsa da yesek...

ŞEVKETİ BOSTAN
Benim fikrime göre çok nötr bir bitki. Tadı nötr olduğundan değişik mezelerin yada balıkların arasında yerseniz, her şeyin lezzetini tek tek alabilirsiniz.Damak tadınızı nötrleyip bir sonraki lezzettin keyfini çıkarmak adına yenebilir. 

MISIR EKMEĞİ
Hımm enfes mısır ekmeği. Zaten çok severim. Foça Balık bu ekmeği ayrı bir lezzetli yapıyor. O kadar zevkle yiyorum ki inanın her gittiğimde yemek sonunda lütfen lütfen bana birazda paket yapar mısınız diye sevimlilik yapıyorum da onlarda beni sağ olsunlar kırmıyorlar bana küçük bir paket yapıyorlar evde de yemem için :) Gene canım istedi :(
ZEYTİN
Hımm zeytin deyip geçemeyeceğim. Çünkü enfes bir zeytin yağın içinde en güzel baharatlarla servis ediliyor.Ayrıca mısır ekmeğinin de vazgeçilmez en yakın dostu.

SOSLU TURŞU
Soslu turşusu gerçekten lezzetli yemesi keyifli :)
 İşte Ayşegül Hanım... Kendinin bir henüz bir blogger değil. Yani en azından o zaman kadar ama Face'de Ayşegül'ün Lezzet Durağı sayfasında çok güzel tariflerle bizle. Umarım en kısa zamanda bloğunu açarda oda bu kervana katılır.


 Balım benim şu çekimler bitsin de artık başlayalım dermişcesine ellerini uyuşturuyor. Sanırım çok acıkmış :)

 İşte bu güzel lezzetlerin yaratıcısı şefimiz Engin Bey ve Güzel İşletme Müdürü Burçin Hanım bizlerle ilgileniyorlar. Sorularımız cevaplıyorlar ama bu lezzetlerin sırlarını bir türlü alamıyoruz.Ser veriyorlar sır vermiyorlar.


Balım büyük bir ustalıkla Badem çiçeğinin fotoğraf makinesi ile çekimde sanırım benim mısır ekmeklerine odaklanmış :)
                                                                                 












Meltem ve Melike ikilisi... Ne kadar da çok birbirlerine benziyorlar... Bazen karıştırıyorum ama aramızda kalsın :)

 Senemcim, Badem Çiçeği ve Vişnap  Derin bir sohbet içindeler... Senem kesin öğreneceğim ben bu yemeklerin sırrını der gibi çıkmış,Badem çiçeği olur mu öyle şey deyip onu vazgeçirmeye çalışıyor,Vişnap kararsız :)

İşte ara sıcaklar.. Balık Beğendi,Rulo Börek,Balıklı Börek,Yengeç Bacağı, Merzane,Balık köftesi... Hepsi ayrı muhteşemdi. Lezzetleri tabakları çatlattı.


İşte biz bloggerlar gayet keyifliyiz. Sohbet,muhabbet,lezzet ve fotoğraf çekimleri ile uğraşıyoruz. Bize bu güzel günü hazırlayan ve emeği geçen herkese tek tek tekrardan teşekkür ederim.Ve sanırım en kısa zamanda yeniden gideceğimin bilgisini veririm. Zira resimlere bakarken ve yazarken bile canım çekmedi dersem yalan olur.




Ve tatlılar... Şu an duyar gibiyim. Ana yemeğe ne oldu diye ama mezelerden ve ara sıcaklardan o kadar doyduk ki ana yemek yiyemedik. Şu an her ne kadar bunun için pişmanlık duysam. Daha önceki Foça Balık ziyaretlerime dayanarak balıkların hepsi leziz ve size o dönem hangi balık varsa onları tavsiye ediyorlar, lezzetsiz balık yeme ihtimaliniz kocaman bir SIFIR...  Evet tatlılarda balıklar kadar lezzetliydi. Karışık tatlı tabağından sadece ayva tatlısının tadına  bakabildim.çok hafif ve kaymaklıydı. Soldaki de fırınlanmış tahin helvası ki zaten bir vardı bir yok oldu.O kadar yemesi keyifli bir tatlı. En son vişnap lütfen biri önümden alsın dayanamayacağım hepsini yiyeceğim diyordu :)

Her güzel şeyin bir sonu vardır. Bizimde ziyaretimizin bir sonu oldu tabii ki. Güzel,kaliteli,nezih,şık ve lezzetli bir ortamda geçen arkadaş sohbetleri ve bize bu güzellikleri hazırlayan sunan güzel insanlarla birlikte olmak kadar güzeli yok. Biz hem bu güzellikleri paylaştık,hem keyfili bir gün geçirdik,hemde yılın son buluşmasını Ataşehir Foça Balık'ta yaptık...


Ve mutlu son....



3 yorum:

vişnap dedi ki...

Canım İpeğim ne de güzel anlatmışsın Foça balık izlenimlerini .Bana o güzel günü yeniden yaşattın.Neydi o gün ne güzeldi.Bir ara zaman geçirmeden yine toplaşıp aynı güzellikleri yaşayalım canımmm sevgilerimle...

fistik ve pati dedi ki...

Bence de çok keyifli bir gündü. Sohbetinde,yemeğinde tadı damağımızda kaldı.Kocaman öpüyorum seni Semra Abla ve kucak dolusu sevgiler gönderiyorum :))

Nilgün Komar dedi ki...

ayyy çok şeker bir anlatım olmuş bu yahuuu eline kalemine sağlık! gene gidelim de gene mısır ekmeği yiyelim!